להתנועע במעגלים – חוויות מקורס מאמני אייקידו מאת גיא דסאו

הם לא זזים כמונו על המזרון אבל עדיין יש בהם אלגנטיות קטיפתית שמאפיינת ניסיון, מן חוש חתולי להתחמק ולהתייצב על הרגליים בכל מצב. אייקידו לא מהווה מרכיב בעברם, הם הגיעו מרקעים שונים, אך לכולנו מטרה משוטפת – להוביל את דור העתיד ולפתח את הלוחם הבא.

סוף סוף, אחרי שנים של צפייה ואימונים אנחנו פה, בקו הסיום של ההתחלה. רק עכשיו אנחנו יכולים להגיד לעצמנו שצברנו מספיק ניסיון בכדי להתחיל ללמוד, והדרך הטובה ביותר ללמוד היא ללא ספק ללמד.

עבור רוב הלוחמים משלל האומנויות שהתאגדו כאן על המזרון השחור לא יהיו הרבה הפתעות. רובנו אגרנו מצבורי ידע מכובדים דיים בכדי לזכות באפשרות להיות כאן וללמוד, לפחות כך זה בכור- אייקידו. לא שאין לנו מה ללמוד יותר, ההפך הוא הנכון, אך את זה יעשה כל אחד מאיתנו בדוג’ו שלו ובתחומו. מה שנקבל כאן זה הגדרה, חידוד וחיבור. הערך המוסף של קורס מדריכי אומנויות לחימה טמון בלמידה של איך להעביר את הידע שצברנו וזה אומר שצריך להתארגן מחדש.

המאמן שלנו, שנושא באמתחתו מעל 18 שנות הדרכה ושלל תארים, הספיק כבר להפוך לאחד מאיקוני הלחימה המשולבת בארץ ובעולם. הוא, ללא ספק האדם המתאים להחליט אם בסוף הדרך נהיה ראויים לתעודת מדריך. האחריות עלינו ועליו הינה עצומה שכן תעודת מדריך זו תאפשר לנו רשמית להדריך כמעט כל אומנות לחימה, אי אפשר לחפף.

אנחנו לומדים על הכול. ג’יו ג’יטסו ברזילאי, קיק בוקס, ג’ודו, אגרוף, והדרך עדיין ארוכה. אנחנו לומדים איך להעביר תכנים, איך לחשוב בצורה מובנית, זה לא פשוט כמו שזה נראה. זה הרבה תוכן והרבה אפליקציה. זה דבר אחד להכיר טכניקה ואחר לגמרי להעביר אותה לתלמיד.

לנו יש יתרון, אנחנו הגענו מכור-אייקידו. תכני מדריך בכור-אייקידו כוללים עבודת קרקע וקיק בוקס, בנוסף לתכנים הרגילים, יש לנו את היכולת ל”התגלגל” בכבוד עם לוחמי ג’יו ג’יטסו ברזילאי ולהתאגרף ללא בושה עם אומני הישרדות בזירה. אנחנו מרגישים יותר רב-ממדיים.

זאת לא התעודה שתהפוך אותנו למדריכים, זה מה שיבוא אחרי, הרישיון להדריך רק פותח לנו את הדלת לקורס הבלתי רשמי שהסנסאיי שלנו עומד לדרוש. הדרכה בכור-אייקידו זה לא סטאז’ פשוט. אבל אין להמעיט בערך קורס המדריכים, הוא בהחלט מהווה עליית מדרגה מבחינתנו, מבחינה תודעתית. בנוסף למה שאנחנו לומדים רשמית אנחנו גם אומדים את עצמינו בפעם הראשונה מול מתמחים אחרים, זהו כלי רב עצמה. זאת הזדמנות פז לקבע את האידיאולוגיה ולסנן את המיתוסים.

כור – אייקידו נותן מענה לדברים שרק כאן על המזרון עם כולם, ניתן לראות אותם בבירור. כור – אייקידו כולל לחימה נטו, להבדיל מהאומנויות היותר מסורתיות שהולכות ומתרחקות מהשורשים הלוחמניים שלהם לטובת תדמית אומנותית. כור – אייקידו כולל התמודדות עם מציאות הרחוב שלהבדיל מאומנויות הזירה אין בה חוקים, יש מספר רב של תוקפים וגם כלי נשק. כור – אייקידו זה קודם כל אייקידו אבל עם טווח יותר מעמיק ולכן זה לא בא בקלות.

במשך שנים למדנו טכניקות הטלה ואחיזה, טכניקות ריתוק ופריקת נשק, למדנו להחליק על המזרון ולהתנועע במעגלי עוצמה צנטריפוגליים. יציבות, מרכז, דינאמיקות הגוף והתנועה, איך להרגיש את היריב שבריר שנייה לפני שהוא זז. פיתחנו רגישות אינסטינקטיבית וזיכרון שריר. יש לנו את הכלים. יש לנו את הכלים להתחיל לחלום להראות קלילים ואלגנטיים כמו שרק מדריכי אייקידו יכולים להראות כשהם מתנועעים במעגלים.

Comments are closed.